سلام. امروز قصد داریم راجع به یه اپ عالی باهاتون صحبت کنم که من و شما و مسلما خیلی کسایی که میشناسیمشون از این برنامه استفاده میکنن و نقش به سزایی در زندگی اونها داره

اینستاگرام یه شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود میده که عکس ها و ویدئوهاشون رو به اشتراک بگذارند

این برنامه از سال 2010 بود که وارد دنیای دیجیتال شد و در ابتدا از فیس بوک الگو گرفت و به سرعت اینقدر بزرگ و مشهور شد که در آخر شرکت فیسبوک اینستاگرام را خریداری کرد.

تعداد کاربران اینستاگرام اونقدر زیاد هست که یه فضای خیلی عالی برای راه اندازی کسب و کار به شمار میاد. امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربراش قرار میده خیلی متنوع است که از جمله اون ها میشه به  هشتگ ، استوری ، LIVE ، IGTV ، بیوگرافی و کلی امکانات دیگه اشاره کرد که میخوایم در مورد بعضی از این موارد توضیحاتی ارائه کنیم. در ادامه مطلب با مارکو وب همراه باشید…

طی این مقاله میخوایم بفهمیم که چطور برخی شرکت های تجاری و حتی افرادی با صفحه های شخصی به موفقیت های بزرگی در این اپلیکیشن دست پیدا کردند و کسب و کارشون حسابی گرفته!

حدود 30 تا 35 میلیون ایرانی علاوه بر ما و شما از این اپلیکیشن استفاده میکنند و هر کاربر به طور میانگین 25 دقیقه از وقت خود را روزانه صرف اینستاگرام میکند که همین مسئله این برنامه را به یکی از راه های موثر در موفقیت کسب و کار و درامد زایی تبدیل کرده است. مسلما  میدونید که این 30 میلیون نفر تمام رنج های سنی را در بر میگیرد و این امکان وجود دارد که کسب و کار شما برای محدوده سنی خاصی بدردبخور باشد. پس علاوه بر ترکیب بصری و متنی باید دنبال مخاطب خاص خود باشید باید این را بدانید که چه رنج سنی به کسب و کار شما علاقه نشان میدهد برای این که در این برنامه موفق تر ظاهر شوید باید سعی کنید مخاطبان خود را بشناسید و از علایق آنها باخبر بشوید و بدانید میانگین افرادی که در پیج شما فعال هستند چه جنسیتی دارند و در چه رده سنی قرار دارند و از کدام پستهای شما استقبال بیشتری میکنند تا بتوانید پستهای بیشتری متناسب با نیازهای کاربر قرار دهید. خوشبختانه در نسخه های اخیر اینستاگرام شما میتونید با تغییر حساب کاربری به حساب بیزینسی آمار و ارقام خوبی رو درباره مخاطبینتون بدست بیارید. همچنین میتونید با مراجعه به تنظیمات برنامه، زبان نرم افزار رو به فارسی تغییر بدید تا کار با اینستاگرام راحت تر از اون چیزی که فکر میکنید بشه!

 

 

محتوای بصری اینستاگرام تاثییر زیادی بر کاربران دارد زیرا …

اول ) 90% اطلاعاتی که به مغز میرسد از طریق دیدن است .

دوم ) 93 % ارتباطات انسانها از راه دیدن است .

سوم ) 40 % از انسانها به اطلاعات بصری در برابر توضیحات متنی ، پاسخ بهتری دارند.

 

انسان ها به یاد می آورند …

اول ) 80 % چیزهایی که دیده اند.

دوم ) 20 % از چیزهایی که خوانده اند.

سوم ) 10 % از چیزهایی که شنیده اند.

 

این نکته را فراموش نکنید: فقط به دنبال افزایش فالوور نباشید! کیفیت مخاطبین بسیار مهم است.

 

 

تا حالا فکر کردید چرا کسب و کار و تجارتتان به یک صفحه اینستاگرام نیاز دارد ؟

اول) اینستاگرام یک ویترین کامل است :

همانگونه که به مرکز تجاری بزرگ رفته و در آغاز شروع به تماشای ویترین مغازه ها میکنید و اگر ویترینی نظر شما را جذب کند مسلما وقت بیشتری را به دقت روی آن مغازه اختصاص میدهید اینستاگرام نیز به همینصورت است اگر شما بتوانید در یک تصویر کلی پست خود راجذاب نشان دهید پس مخاطب هم مسلما وقت بیشتری را در پیج شما میگزراند و به طبع کسب و کار شما موفق تر میشود.

 

دوم) اینستاگرام یک تلویزیون است :

همه ی ما با تبلیغات تلویزیونی آشنا هستیم و در روز حداقل 3 تبلیغ را در تلویزیون دیده ایم ممکن است در هنگام تماشای آنها توجه لازم را به آن نکنیم ولی وقتی میخواهیم خریدی انجام دهیم به صورت ناخودآگاه آن تبلیغ به یاد ما آمده و روی نتیجه خرید ما تاثیر میگزارد پس اینستاگرام یک تلویزیون است که تبلیغ در آن به خودی خود کسب و کار شما را رونق میبخشد.

 

سوم) اینستاگرام یک کانال است :

بیش از نیمی از مردم ایران در شبکه های مختلف مجازی عضو کانال های تجاری ، علمی و…. هستند اینستاگرام میتواند نقش یک کانال را داشته باشد همانطور که فعالیت در یک کانال به معنای علاقه مندی شما به مطالب آن کانال است دنبال کردن پیج یک شرکت تجاری یا یک صفحه علمی در اینستاگرام به معنای علاقه مندی شما به مطالب آن پیج میباشد که همین کانال بودن اینستاگرام یکی از راه های موفقیت کسب و کار است که به وسیله این اپلیکیشن در اختیار عموم قرار گرفته است.

 

 

امکاناتی که تاثیر موفقیت اینستاگرام را بیشتر میکنند :

خب تا حالا فهمیدیم که با همان پست گذاری خوب در اینستاگرام میشود موفق شد. حالا میخواهیم به شما امکاناتی را معرفی کنیم که بیشتر در این اپلیکیشن مورد استفاده و علاقه مردم قرار گرفتند و باعث شهرت و موفقیت بیشتر پیج های تجاری و افراد شده است.

 

الف ) هشتگ:

با استفاده از این امکان میتوانیم متناسب با مطلب آن پست ، عنوان پیج یا هشتگ های برند مورد علاقه کاربران خود، باعث شویم که در هنگام جستجوی شانس بیشتری برای نمایش پست هایمان به کاربران وجود داشته باشد. به زبان ساده تر هشتگ در اینستاگرام همان کلمه ی کلیدی در گوگل است که با جستجوی آن تمام پست های مرتبط با آن کلمه (هشتگ) مشاهده میشود که تاثیر به سزایی در موفقیت کار شما دارد. ساختار هشتگ بسیار ساده است. ابتدا علامت شارپ (#) را تایپ کنید سپس کلمه مورد نظر خود را پشت سرش اضافه کنید مثلا #اینستاگرام

 

ب ) اضافه کردن LOCATION  را فراموش نکنید :

در وهله اول این امکان، یه معرفی از پیج و صفحه شماست که به مخاطبانتان نشان میدهد که برند و شرکت شما در کدام نقطه جغرافیایی به فعالیت می پردازد که این شناخت حس اعتماد را در کاربران تقویت میکند. علاوه بر این برچسب موقعیت مکانی میتواند در پیدا کردن راحت تر نیازهای کاربران، بسیار موثر باشد .

نکته جالبی که باید به شما بگم این است که آمارها نشان میدهد پست هایی که برچسب موقعیت مکانی را به پست های خود اضافه کرده اند 79% موفق تر از پستهای دیگر عمل کرده اند.

 

ج ) استوری (STORY) :

یکی از قابلیت های خیلی کاربردی در انستاگرام، استوری گذاشتن است که این قابلیت را به ندرت در دیگر اپلیکیشن ها میتوان دید. (فیسبوک نیز به تازگی این قابلیت را افزوده است)

شما میتوانید با استوری اینستاگرام یه بازاریابی به سبک نوین راه بندازید. از این طریق میتوانید موضوعات و اطلاعاتی را که به صورت روزمره و کوتاه مدت باید در اختیار کاربرهایتان قرار بدهید را با آنها به اشتراک بگذارید و پس از یک شبانه روز به صورت خودکار مطلب از حالت نمایش خارج خواهد شد.

قرار دادن استوری نشانه ی آپدیت بودن پیج شما است که بسیار قابل توجه کاربر است. راستی شما میتانید در اینستاگرام فیلم هم آپلود کنید که در پست ها در بازه های زمان یک دقیقه و در استوری ها در بازه های زمانی 30 ثانیه این امکان وجود دارد. آپلود فیلم اگر به صورت حرفه ای ، جالب و چالش برانگیز صورت بگیرد کاربر را کنجکاو کرده که به میزان افزایش این کنجکاوی، بازدید پیج شما نیز بیشتر میشود که در ادامه موفقیت کار شما را به دنبال دارد. (باید هدفمند این روند را دنبال کنید. ساعت های خاصی از شبانه روز هستند که کاربران حضور بیشتری در اینستاگرام دارند. پیشنهاد میشود مقالات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید)

 

د ) LIVE  :

یکی دیگر از بخش های اینستاگرام که پخش زنده است  میتواند با استفاده درست و بجا باعث معجزه در موفقیت کسب و کار شما بشود. میتوانید با استفاده از نمایش کارهای روزمره و نمونه کارهای خود در این بخش اعتماد کاربرها را بیشتر از قبل به خود جلب کنید. همچنین نمایش پشت صحنه پیج شما از قبیل محیط کاری شرکت و تیم خود میتوانید به خوبی نظر کاربران را جلب کنید.

از معجزه لایو غافل نشوید. لایو ایجاد اعتماد میکند و اعتماد حرف اول را میزند

 

ه ) IGTV :

شبیه سازی تلویزیون است که میتوان ویدیوهایی مرتبط با محتوای پیج به مدت 10 دقیقه را قرار داد که این امکان هم به خودی خود با استفاده درست و مبتکرانه باعث افزایش موفقیت کسب و کار شما میشود.

 

ی) بیوگرافی (BIO) :

شما میتوانید در قسمت مشخصات پیج خود (بیوگرافی) از تجارت و کسب و کار خود اطلاعاتی قرار دهید علاوه بر آن در این قسمت امکان قرار دادن لینک سایت و وبلاگ شما و راه های ارتباطی خود وجود دارد در قسمت بیوگرافی اینستاگرام قرار دادن شعار برند و معرفی حرفه ای برند خود تاثیر به سزایی در جذب اولیه کاربر و افزایش موفقیت شما دارد. در بیو باید جمله ای بنویسید که کاربر را مجاب به دنبال کردن شما کند. تفاوت عمده خود را با دیگر صفحه ها به کاربران یادآوری کنید یا از مزیت های خاص خود بگویید