بهترین کلمات کلیدی را برای سئو سایت خود انتخاب کنید. در این مقاله میخواهیم راه های اسرار آمیزی به شما دوستان عزیز معرفی کنیم که بتوانید به کلمات کلیدی برتر برای سایت خود دست یابید. اگر تجربه زیادی در سئو سایت دارید، روزهای اولی که سئو مطرح شد را به خاطر می‌ آورید؟

دوران بسیار بدی بود. سئو موجب از دست دادن اطلاعات قابل اعتماد زیادی می شد. داده های مربوط به کلیک کاربران، داده های تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل و … اطلاعات بسیار ارزشمندی بود که به سئو کار ها اجازه می داد اهداف خود را اولویت دهی کنند.

گوگل گفت اطلاعات با اهداف امنیتی حذف شده بود در حالی که سئوکارهای مردد تصور می‌ کردند این مسئله به دلیل صرف هزینه بیشتر برای AdWords بود (حالا به گوگل ادز تبدیل شده است). از نظر من چون AdWords داده های کلمات کلیدی می داد که برای سئو ارزشمند بود، این بحث ها غیرقابل اجتناب بود.

اما از آن شرایط گذر کرده ایم و یاد گرفته ایم با این شرایط کنار بیاییم. پس چند سال گوگل وبمستر تولز (حالا به کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است) برخی داده های کلمات کلیدی را وارد گزارش Search Analytics کرد. این کلمات کلیدی وب مستر طی سال ها بهتر و بهتر شدند.

اما هنوز مجموعه متناهی از کلمات کلیدی در واسط کاربری وجود دارد. نمی توانید بیشتر از 999 مورد را در گزارش خود داشته باشید.

بهترین کلمات کلیدی-API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,

فکر می کنید چه اتفاقی افتاده باشد؟ گوگل داده های بیشتری برای شما دارد! 

API کنسول جستجوی گوگل دوست شماست. این تابستان رفتارش باز هم دوستانه تر شده و 16 ماه داده ارزشمند را ارائه می دهد. چیزی که شاید ندانید این است که API می تواند بیشتر از 999 کلمه کلیدی به شما بدهد. اما برای مثال، API بیشتر از 45000 کلمه کلیدی برای سایت Greenlane به ما ارائه می کند و ما حتی یک سایت بزرگ هم به حساب نمی آییم. درست است؛ API می تواند کلمات کلیدی، کلیک ها، میانگین impressions ،position و درصد CTR را به شما بدهد.

هنوز هم به دنبال قابلیت های دیگر هستید؟ ما در اینجا به شما راه های اسرار آمیز رسیدن به این خواسته را آموزش می دهیم.

چطور به سادگی از قابلیت های API استفاده کنیم

اگر خیلی فنی نیستید و حتی فکر کردن به API شما را می ترساند، قول می دهیم چیزی برای ترس وجود ندارد. می خواهم به شما راه استفاده از داده ها با استفاده از Google Sheets را بدهم.

چیزهایی که لازم دارید شامل موارد زیر است:

  1. Google Sheets (رایگان)
  2. Supermetrics Add-On (ابزاری که استفاده آزمایشی آن رایگان است)

اگر درباره گوگل sheets چیزی نشنیده اید، باید بگویم یکی از چندین ابزار گوگل است که قابلیت هایی را به صورت رایگان ارائه می دهد. مستقیما با مایکروسافت اکسل رقابت می کند. برنامه صفحه گسترده مبتنی بر فضای ذخیره سازی ابری است که بسیار عالی کار می کند.

اگر با برنامه Supermetrics آشنایی ندارید، باید بگویم افزونه گوگل شیتس است که اجازه می دهد داده ها از منبع دیگر گرفته شوند. در این مورد، یکی از منابع، کنسول جستجوی گوگل خواهد بود. اگرچه Supermetrics دوره آزمایشی رایگان دارد، بهتر است برایش پول پرداخت کنید تا بتوانید از همه قابلیت های برنامه استفاده کنید. ارزشش را دارد!

نصب افزونه Supermetrics :

  1. گوگل Sheets را باز کنید و از منوی بالا، روی گزینه Add-On کلیک کنید.
  2. روی Get Add-Ons کلیک کنید.
  3. پنجره ای باز می شود که می توانید Supermetrics را در آنجا جستجو کنید. شبیه پنجره زیر است:

بهترین کلمات کلیدی-سئو سایت,کلمات کلیدی برتر,کلمات کلیدی وب مستر

از اینجا به بعد مراحل را دنبال کنید. در ابتدا می بایست به حساب کاربری خود در گوگل متصل شوید. من مطمئن هستم که این نوع کادر محاوره را تا به حال دیده اید :

بهترین کلمات کلیدی-گوگل شیت,گوگل شیتس

پیام های خوشامدگویی برای اجرای افزونه نصب شده، ظاهر می شود. فقط مراحل راه اندازی را دنبال کنید. در ادامه پنجره جدیدی را در سمت راست گوگل شیت خود می بینید.

بهترین کلمات کلیدی-API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

در اینجا باید اعلان زیر را ببینید:

عالیه، وارد کنسول جستجوی گوگل شدید! حالا اولین پرس و جو را اجرا می کنیم! از فهرست زیر یک گزارش را انتخاب کنید.

در ادامه، همه کاری که باید انجام دهید این است که از لیست Supermetrics استفاده کنید. Data Source، Select Sites و Select Dates توسط خود افراد ارائه شده است. وقتی به گزینه “Select metrics” رسیدید Impressions، Clicks ، CTR (%) و Average Position را انتخاب کنید.

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

وقتی به قسمت “Split by” می رسید، Search Query را برای گزینه Split to rows انتخاب کنید. و عدد بزرگی را برای تعداد rows to fetch انتخاب کنید. اگر URL های صفحه را هم می خواهید (شاید بخواهید داده های شما بر اساس سطح صفحه تقسیم شود)، فقط باید Full URL را هم اضافه کنید.

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

اگر دوست دارید، می توانید سایر Filter و Options را هم اجرا کنید، اما آماده باشید روی کلید Apply Changes کلیک کنید و داده ها را دریافت نمایید. باید به صورت زیر کنار هم جمع شوند:

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

داده ها را گرفتید. حالا باید چه کار کنید؟

گاهی برای بهینه سازی باید چیزی که موثر است را به دست بیاورید و آن را بهتر کنید. این داده ها می توانند به شما نشان دهند کدام کلمات کلیدی و موضوعات برای مخاطب شما اهمیت دارد. همچنین سرنخی می دهد که گوگل فکر می کند شما از چه نظر اهمیت دارید (بنابراین، با کلیک ها به شما پاداش می دهد).

SEMrush و Ahrefs می توانند داده های رتبه بندی کلمات کلیدی را با کلیک های برآورد شده ارائه دهند اما در اینجا impressions یک معیار جالب است. impressions بالا و کلیک های کم؟ شاید تگ های عنوان و دیسکریپشن شما به اندازه کافی متقاعد کننده نیستند. جالب است که داده های خود را با VLOOKUP هم بررسی کنید تا متوجه شوید چقدر دقیق هستند (یا نیستند). یا می توانید از ابزاری مثل Power BI استفاده کنید تا تصویر بزرگی از ذهنیت بازدیدکننده های خود داشته باشید.

نتیجه گیری

گاهی کوچک ترین هک ها، بیشترین لذت را دارند. گوگل معمولا از طریق محصولات رایگان خود برخی داده ها را نگه می دارد (تست Greenlane مثال خوبی با واسط کاربری قدیمی است). می دانیم Search Planner و گوگل آنالیتیک چیزی بیشتر از آنچه به اشتراک می گذارند، دارند. اما در مواردی که این اطلاعات می توانند به اندازه کافی مفید باشند، بررسی بیشتر داده های کلمات کلیدی تاثیرگذار شما، مثل طلای خالص ارزشمند خواهد بود.

امیدوارم بعد از خوندن این مقاله بتونید بهترین کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتون رو پیدا کنید 🙂

سپاس از همراهیتون…