هر روز شاهد فراگیر شدن اینستاگرام در سراسر جهان هستیم. به ویژه در ایران که دیگر شبکه های اجتماعی دچار تغییرات شدید یا فیلترینگ شده اند، اینستاگرام توانسته است بخوبی جای خود را در بین کاربران باز کنند. در این مطلب برند ها و افرادی را مورد بررسی قرار میدهیم که اینستاگرام باعث شهرت بیش از پیش آن ها شد. با مارکو وب همراه باشید

 

الف) برند های معروف جهان :

 

1 ) adidas  ( 22.6 میلیون فالوور )  : این برند با پست کردن تصاویر افراد معروفی که به طریقی با این برند در ارتباط هستند تبلیغات خود را انجام میدهد و کمتر روی تبلیغ مستقیم محصول تمرکز میکند adidas از هشتگ های انگیزشی و الهام بخش در زیر پست های تبلیغاتی استفاده میکند.

 

2 ) Natgeo  ( نشنال جئوگرافی ) ( 82 میلیون فالوور ) : یکی از برندهای معروف در بین مردم است که تعداد زیادی عکاس و جهانگرد برای ثبت لحظات ناب طبیعت در سراسر جهان زیرنظرآن مشغول به فعالیت هستند. این برند در ابتدا با چاپ عکس در مجله ی اختصاصی خود مشهور شد و امروزه با تکنولوژی های جدیدی به خصوص اینستاگرام سازگار شده است و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کرده است.

 

3 ) Redbull ( 8 میلیون فالوور ) : این برند با تعداد کمی فالوور فعالیت خود را در اینستاگرام شروع کرده و با گذشت زمان به 80 میلیون فالوور دست پیدا کرده است که خود نشان دهنده ی نقش اینستاگرام در شهرت برند ها است.

 

4 ) کوکاکولا ( 2 میلیون فالوور ) : تعداد افرادی که نام این برند را نشنیده اند انگشت شمارند. کوکاکولا یکی از ارزشمندترین برندهای دنیاست که طرفداران بیشتر از بین جوانان هستند.

 

5 ) ASOS  ( 2 میلیون فالوور ) : یک برند در زمینه فروش پوشاک و مد است که چیزی در حدود بیست سال سابقه دارد. وبلاگ نویسان متعددی دارد که هرکدام فعالیت خاص خود را در اینستاگرام نیز دنبال میکنند. صفحه ASOS در اینستاگرام شامل عکس ها و کلیپ های متعددی از مد و استایل های مختلف است.

 

بیشتر مطالعه کنید: اینستاگرام، برنده دوئل با فیسبوک

 

6 ) Airbnb ( 2.5 میلیون فالوور ) : به شما کمک میکند تا مکان مناسب برای تعطیلات رویایی و استراحت خود را پیدا کنید. این برند شما را از رفتن به هتل های مختلف گران قیمت منصرف میکند و به تشویق به همزیستی با مردم جهان میکند میپردازد! این گروه سعی دارد مردم نقاط مختلف جهان را با یکدیگر مرتبط سازد و کمک میکند تا با فرهنگ هر یک از آنها آشنا شوید.

صفحه این برند در اینستاگرام بسیار جذاب و الهام بخش است. پیشنهاد میکنیم حتما به این صفحه در اینستاگرام سربزنید!

 

7 ) Reuters  ( 1.5 میلیون فالوور ) : منبع اصلی بسیاری از خبرهای جهان است. رویترز لینک هایی از تصاویر جهانی تهیه میکند و آنرا برای صفحه خود در اینستاگرام آماده می نمایند. چیزی که این صفحه را منحصر به فرد کرده است دیدگاه خلاقانه و عکس های خاص آن است به گونه ای که رویترز را میتوان به منبع اصلی خبرهای تصویری در سراسر جهان دانست.

 

8 ) Tesla  ( 2.7 میلیون فالوور ) : همگان نام تسلا را حتی برای یکبار شنیده اند. این شرکت در حوزه فناوری های الکترونیکی شهرت فراوان دارد. در صفحه ی اینستاگرام خود محصولات زیادی را معرفی میکند اگر قصد انتخاب ماشین الکتریکی داشته باشید، تسلا میتواند اطلاعات خوبی در اختیار شما بگذارد.

 

9 ) Nike  ( 82.3 میلیون فالوور ) : یک شرکت چند ملیتی است که در زمینه طراحی و تولید لوازم و ابزار ورزشی فعالیت میکند. این شرکت دارای زیر مجموعه هایی از جمله :

الف ) آمبرو : شرکت تولید کننده پوشاک ورزشی

ب ) کانورس : شرکت تولید کننده کفش های آلستار

ج ) کول هان : شرکت تولید کفش و محصلات چرمی

 

10 )   Louis Vuitton( 28.2 میلیون فالوور ) : که به اختصار ال وی خوانده میشود شرکت تولید کننده کالای لوکس خانه با مد فرانسوی است. البته محصولات ال وی طیف بسیار وسیعی را شامل میشود که شامل پوشاک، کیف و کفش و … نیز میباشد.

 

11 ) Gucci  ( 29.8 میلیون فالوور ) : شرکت ایتالیایی است که در زمینه ی مد و کالاهای چرمی فعال است این شرکت، خود زیر مجموعه ای از شرکت فرانسوی کرینگ است.

 

 

ب) برخی از افرادی که به وسیله ی اینستاگرام معروف تر شده اند و پرچم دار تعداد دنبال کننده در بین افراد معروف هستند :

 

1 ) سلنا گومز با 132 میلیون دنبال کننده

2 ) کریستینو رونالدو با 119 میلیون دنبال کننده

3 ) آریانا گرانده با 117 میلیون دنبال کننده

4 ) بیانسه با 110 میلیون دنبال کننده

 

مشاهیر سیاسی نیز با صفحه های خود در اینستاگرام بر محبوبیت خود افزوده اند:

بارک اوباما با 19.1 میلیون دنبال کننده

دونالد ترامپ با 10.8 میلیون دنبال کننده

آیت الله خامنه ای با 2 میلیون دنبال کننده

و…

 

نتایج اینستاگرام مارکتینگ برندهای مختلف :

  • 90 % از 100 برند معتبر جهان از اینستاگرام استفاده میکنند.
  • 80 % از 100 برند معتبر جهانی به صورت هفتگی در اینستاگرام پست قرار میدهند.
  • 53% از کاربران اینستاگرام ، برندهای مورد علاقه خود را دنبال میکنند.
  • 24% از تاثیرگذاران در بازاریابی بر این باور هستند که اینستاگرام بهترین محیط برای داشتن یک بازاریابی تاثیرگذار است.
  • 36% از برندها، اینستاگرام را فاکتوری بسیار مهم در بازاریابی خود میدانند .
  • 13% از برندها، اینستاگرام را ابزاری بسیار مهم و اساسی در بازاریابی میدانند .

 

 

میزان مشارکت کاربران برندها در محیط اینستاگرام :

  • 10 بار بیشتر از فیس بوک ( Face book )
  • 54 بار بیشتر از پینترست ( Pinterest )
  • 84 بار بیشتر از توییتر ( Twitter )