اولا SERP چیست…

مفهموم SERP مخفف واژگان search engine result page است و به صفحه‌ی نتایج موتور جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته میشود.

در واقع به صفحه‌ی نتایج حاصل از جستجو serp میگویند.

هر serp منحصربفرد است، حتی در هنگامی که جستجو برای یک کلمه کلیدی مشابه توسط دو نفر صورت میگیرد. زیرا موتورهای جستجو معیارهای فراتر از واژه‌ها را برای نمایش نتایج مرتبط‌تر به کار میگرند.

مثلا مکان فیزیکی، تاریخچه مرورگر، علایق و حتی معانی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار میدهند. بصورت کلی در صفحه نتایج موتورهای جستجوی معروف دو جایگاه مختلف برای نمایش حاصل از جستجو وجود دارد. معمولا برترین رتبه‌های نتیجه جستجو مربوط به سایت هایی میشوند که بابت قرارگیری در این فهرست پول پرداخت میکنند. گروه دیگر مربوط به فهرستی می‌باشند که توسط ربات‌ها ایندکس شده اند.

 

به SERP باید اهمیت داد و تا آنجا که ممکن است بر روی کلمات کلیدی حیاتی تر ، رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو کسب کرد . فراموش نکنید SERP  و SEO  دو چیز متفاوت هستند ولی SERP زیر مجموعه SEO میباشد.

 

Serp چه اهمیتی دارد؟

با توجه به جدال سختی که برای قرار گرفتن در صفحات و رتبه‌های اول موتور های جستجو حاکم است، و آمار های موجود حکایت از این دارد که بیش از 90 درصد کاربران فقط صفحه اول موتور جستجو را بررسی می‌کنند و هیچ کاه به صفحه‌ای دوم نتایج رجوع نمی‌کنند.می‌توان پی برد که صفحه اول نتایج جستجو از اهمیت ویژه و فوق‌العاده‌ای برخوردار است به طوری که قرارگیری در صفحه اول نتایج موفقیت یک شرکت را می‌تواند تضمین نماید.

 

راهکار های برای بهبود serp

 

زمانی که بحث از بهبود صفحه نتایج موتور جستجو به میان می‌آید ، می‌توان به تولید محتوای باکیفیت همراه با راهبُرد صحیح در انتخاب کلمات کلیدی را بسیار موثر دانست.در اولین مرحله باید رقبای خود را شناسایی کنیم.برای بررسی و شناخت رقبا باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

 

  • تعیین کلمات کلیدی با بیش‌ترین اهمیت معمولاً تک کلمه‌ای با رقابت سنگین
  • موقعیت serp رقبا برای مجموعه‌ای از کلمات کلیدی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت
  • کلمات کلیدی تک سیلابی و چند سیلابی بهترین راهبُرد انتخاب کلمات است که رقبا در آن ضعیف هستند
  • استفاده از کلمات کلیدی ترکیبی راهبُرد مناسب تا رسیدن به کلمات کلیدی اصلی
  • محبوبیت در شبکه های اجتماعی
  • کیفیت لینک های دریافتی
  • اطلاعاتی درباره ترافیک داده ها،سرعت بارگذاری سایت و…

ابزار SERPmojo

 

در بخش پایانی این مقاله قصد مععرفی یک ابزار برای پایش و رصد جایگاه کلمات کلیدی در نتایج جستجو ابزارهای متفاوتی وجود دارد که ما در اینجا به شما ابزار SERPmojo را معرفی می کنیم.با استفاده از این ابزار، شما میتوانید وضعیت و جایگاه واژه های کلیدی را به راحتی بدست آورید.برای دانلود این نرم افزار و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت http://www.serpmojo.com مراجعه کنید.