اگر شما درمورد سئو و بیهنه سازی موتورهای جستجوی گوگل حتی برای یکبار هم جستجو کرده باشید می دونید که گوگل درحال حاضر از حدود 60 عامل مهم رتبه بندی الگوریتم های خود استفاده می کنند.

حالا می خوایم ببینیم این 60 عامل چیا هستن و چه تاثیری روی رتبه بندی سایت ها دارن ؟

 

الف ) عوامل مهم دررتبه گوگل در یک دامنه :

 

1 ) عمر دامنه (سن دامنه ) : سن دامنه یعنی زمانی که شما  آن دامنه را تولید کرده اید و تفاوت زیاد بین دامنه ای که شش ماه از تولید آن گذشته باشد و دامنه ای که یکسال از تولید آن گذشته است وجود ندارد به عبارت دیگر گوگل از بین دامنه برای رتبه بندی سایت استفاد می کند و در رتبه بندی اثر دارد ولی نه خیلی زیاد .

 

2 ) استفاده از کلید واژه دامنه : این که شما کلمه کلیدی را در سایت خود داشته باشید به تنهایی در افزایش رتبه بندی سایت شما تاثیری ندارد اما داشتن کلمه کلیدی در دامنه هنوز هم به عنوان یک مورد مثبت عمل میکند .

 

3 ) استفاده از کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه : این نظر که اولین کلمه کلیدی در کجای دامنه باشد تا سئو یا رتبه بندی سایت افزایش پیدا کند کاملا اشتباه است . در حقیقت این که کلمه کلیدی در ابتدای دامنه باشد یا در وسط و یا در  آخر دامنه هیچ گونه تاثیری به صورت مجزا در سئو سایت ندارد .

 

4 ) مدت زمان ثبت دامنه : دامنه هایی که  ارزش زیادی دارند برای چندین سال ثبت می شوند . اما دامنه هایی که معمولی و بی کیفیت هستند خیلی کم پیش میاد که یکسال استفاده وثبت شوند . پس هر دامنه تاریخ انقضایی دارد و هیچ دامنه ای همیشگی نیست  و این تاریخ انقضا نسبت به نوع محتوا و کیفیت متفاوت است پس این مورد هم می تواند به عنوان یک عامل در پیش بینی ماندگار بودن و نبودن یک دامنه توسط گوگل مورد استفاده قرار میگیرد .

 

5 ) وجود کلید واژه در سایت زیر دامنه: اول می خوام بهتون بگم که زیر دامنه چیه ؟ زیر دامنه به  نامی که قبل از دامنه اصلی با یک دات (نقطه) جدا میشود گفته میشود . هر دامنه ای امکان این رو داره که زیر دامنه داشته باشه . مثلا اگر دامنه ای به صورت زیر هست : Domain.com زیر دامنه شما میتونه به صورت مقابل باشه : sub.domain.com

استفاده از کلید واژه در زیر دامنه رتبه سایت را افزایش می دهد.

 

6 )  تاریخچه مثبت دامنه : اگر می خواهید یه دامنه جدید بخرید و با آن دامنه سایت خود را راه بیاندازید باید به سابقه آن دامنه توجه داشته ویژه ای داشته باشید . همانطور که اگر شما بخواهید یه مغازه رو بخرید حتما از مالک آن درمورد کسب و کاری که که در آن مغازه انجام میشده سوال می کنید . شما برای خرید دامنه رنک دار یا دسته دوم هم باید حسابی حواستون رو جمع کنید خرید دامنه های قدیمی هم می تواند در پیشرفت کسب و کار شما موثر باشد و هم مانند سدی دربرابر موفقیت های شما عمل کنند .

 

اگر دامنه ای خریداری می کنید بیش از 5 سال باشد که مورد استفاده قرار نگرفته است هیچ گونه جریمه ای برای شما به همراه ندارد اما اگر دامنه ای استفاده شده خریداری کنید از آن استفاده کنید و دچار مشکلاتی شوید یعنی کاربر قبلی این سایت کارهایی مخالف قوانین گوگل یا اسپم (هرز) انجام داده است که در این صورت گوگل دامنه را جریمه می کند پس اگر دامنه رنک دار می خرید به دیگر نکات نیز دقت کنید که علاه و بر رنک خوبی دارند در اختیارتان قرار میدهند دچار جریمه هم نشوید اگر گوگل دامنه شمارا به عنوان دامنه متخلف  و یا اسپم شناسایی کند دامنه از تنبیه دستی خارج می شود و شما به صورت دستی جریمه نمی شوید اما در افزایش رتبه بندی سایت شما نشان داده نخواهد شد .

 

7 ) دامنه های دقیقا همتا : دامنه های دقیقا همتا به دامنه ای گفته میشود که بطور دقیق کلمه ی کلیدی را هدف میگیرند مانند (seo.ir) برای مثال اگر در کلید واژه سئو سایت محتوای بی کیفیتی داشته باشد رتبه ای هم نخواهد داشت پس این سایت هرگز در صفحه اول جستجو قرار نمیگیرد زیرا موضوع محتوایی آن یا بی کیفیت است یا واقعا درمورد سئو نیست.

 

8 ) عمومی کردن اطلاعات (who is)  دامنه در مقابل خصوصی کردن اطلاعات who is :

خصوصی کردن اطلاعات  who is  یعنی چه ؟ زمانی که شما یک دامنه را ثبت می کنید در مراحل ثبت یکی از قسمت های اساسی در ثبت دامنه اطلاعات مالک دامنه است. این اطلاعات از سمت سایت مارکو وب برای ثبت کننده ی دامنه (ایرنیک) ارسال می شود. این اطلاعات برای شناسایی یک دامنه و امکان ارتباط با مالک آن در زمان وقوع تخلف های اینترنتی و… می باشد. این اطلاعات شامل اطلاعات ارتباطی – آدرس و تلفن و ایمیل – مالکیت یا رابط دامنه می باشد. خصوصی کردن این اطلاعات در حالت عادی ایرادی ندارد. اما وقتی گوگل موارد مشکوک مختلفی را کنار یکدیگر قرار می دهد خصوصی کردن اطلاعات who is یک پنهان کاری را نشان می دهد به همین دلیل در رتبه بندی های گوگل سایت هایی که who is آنها عمومی است رتبه بالاتری را کسب می کنند.

 

9) مجرم شناخته شدن صاحب دامنه : اگر گوگل شخصی را به عنوان یک اسپمر (spamer) شناسایی می کند. شما تمامی دامنه های متعلق به فرد مجرم شناخته شده مورد بررسی گوگل قرار می گیرد.

 

10) دامنه های سطح بالای کد کشوری (TLD) : دامنه سایت دارای سطح بالای کد کشوری (.ir, .pt, .cu) می تواند به رتبه سایت در کشوری که از کد کشوری آن استفاده کردیم .

 

 

ب) فاکتور های مهم رتبه بندی در سطح صفحه :

میخوایم در مورد فاکتورهای مهم گوگل در رتبه بندی در سطح صفحه و سئو صفحه صحبت کنیم که از مهمترین عوامل در سئو سایت میباشند .

 

11 ) وجود کلید واژه در تگ عنوان صفحه : این مسئله که شما در عنوان صفحه از کلمه کلیدی استفاده کنید تمرکز صفحه را برای گوگل مشخص می کند و گوگل متوجه میشود که این صفحه روی چه کلمه کلیدی متمرکز است که این خود یک امتیاز در رتبه بندی سایت شما محسوب میشود .

 

12 ) شروع عنوان صفحه با کلید واژه : یک عنوان که با کلمه کلیدی شروع میشود خیلی بهتر و کارآمد تر از تگ های عنوانی است (h1 , h2 … ) که با کلیدواژه در انتهای عنوان شروع میشوند.

 

13 ) وجود کلید واژه در متای توضیحات : متای توضیحات در واقع خلاصه و چکیده ای از محتوای سایت است که از چشم کاربران پنهان است و فقط برای درک بهتر موتورهای جستجو گوگل استفاده میشود. گوگل از متای توضیحات به عنوان یک امتیاز رتبه بندی به صورت مستقیم استفاده نمیکند با این حال توضیحات صفحه میتواند برمیزان کلیک سایت که یک عامل مهم در رتبه بندی سایت محسوب میشود تاثیر بگذارد .

 

14 ) استفاده از کلمه کلیدی در تگ H1 : زبان HTML از شش سطح تیتر ( heading ) پشتیبانی میکند که این شش سطح از H1 شروع و تا H6 ادامه دارد. تگ H1 بزرگترین تیتر و تگ H6 کوچکترین تیتر را شامل میشود و خب به دلیل این که اهمیت تگ H1 برای موتور های جستجوی گوگل بیشتر است از این تگ برای عنوان های مهم سایت استفاده میشود و برای دیگر عناوین سایت که از اهمیت کمتری برخوردار هستند از بقیه تگ ها استفاده میشود و نکته آخر این است که در هر صفحه وبلاگ یا وبسایت نباید بیشتر از یک یا دو تگ H1 استفاده کرد زیرا تاثیر منفی در سئو خواهد داشت .

 

15 ) تکرار کلید واژه در صفحه : هر چه تعداد کلمات خاص یا کلیدی در یک صفحه بیشتر باشد یا بیشتر تکرار شده باشد احتمال بیشتری نیز دارد که صفحه مربوط به آن کلمه کلیدی باشد در استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی دقت کنید الگوریتم های گوگل شما را به عنوان صفحه اسپم شناسایی نکنند و از نتایج رتبه بندی سایت حذف نشوید .

 

16 ) طول محتوا : هر چه محتویات وبلاگ یا سایت شما بیشتر و دارای کلمات بیشتری باشد میتواند گستره ی وسیع تری را شامل شود و در الگوریتم های گوگل این یک عامل مهم در رتبه بندی سایت شما محسوب میشود زیرا الگوریتم های گوگل محتویات کامل تر را به محتویات کوتاه و سطحی ترجیح میدهد .

 

17 ) فهرست بندی مطالب : استفاده از فهرست مطالب در وب سایت باعث میشود گوگل بتواند محتوای صفحه را بشناسد و آن را درک کند که این نیز یک عامل مثبت در رتبه بندی سایت شما خواهد بود .

 

18 ) تراکم کلمه کلیدی : استفاده تکراری ازیک کلید واژه برای یک یا دوبار مهم نیست و ممکن است گوگل از آن برای تعیین موضوع یک صفحه استفاده کند اما زیاده روی آن میتواند باعث شود شما به عنوان یک اسپمر و سایت شما به عنوان یک هرزنامه توسط الگوریتم های گوگل شناسایی شود و رتبه سایت شما آسیب جدی ببیند .

 

19 ) کلمات کلیدی هم معنی و رساندن منظور و محتوا ( LSI ) : سیستم LSI که درون هر موتور جستجویی قرار دارد تشخیص میدهد که سئو با عبارت بهینه سازی یکی است در حالی که در واقع این دو هیچ گونه شباهت ظاهری و کلمه مشترکی ندارند. LSI به موتورهای جستجو کمک میکند تا برای مثال تفاوت کلمه شیر را در یک سایت مرتبط با حیوانات نسبت به سایت مرتبط به لوازم سرویس بهداشتی یا صفحه مرتبط با لبنیات تشخیص دهد. به عبارت دیگر سیستم LSI یک سیستم در الگوریتم موتور جستجوی گوگل است که این امکان را به موتور جستجو میدهد تا درک بهتری ازموضوع صفحات پیدا کند پس حضور یا عدم حضور سیستم  LSI یک عامل در رتبه بندی سایت شما محسوب میشود.

 

20 ) کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان و دیگر تگ های صفحه : استفاده از کلمات هم معنی در تگ های صفحه به گوگل کمک میکند بین کلمات با معنی شبیه به هم درک بیشتری از ارتباط صفحه به دست بیاورد این مورد میتواند به عنوان یکی از عامل های بالا برنده ی رتبه سایت شما تلقی شود .

 

21 ) صفحه هایی با پوشش موضاعات خاص : بین پوشش یک موضوع در صفحات مختلف و تمرکز روی یک موضوع با رتبه بندی گوگل ارتباطی وجود دارد زیرا صفحاتی که به طریقی موضوع معینی را نمایش میدهند میتوانند به طور گسترده ای در رتبه بندی تاثییر مثبت بگذارند .

 

22 ) سرعت بارگذاری HTML صفحه : در گوگل سرعت بارگذاری صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده میشود گوگل با استفاده از عنکبوت (خزنده) جستجو در موتورهای جستجو که لینک های اینترنت را به یک الگوریتم مشخص و هدفمند دنبال میکنند لینک ها را از صفحه ای به صفحه دیگر پیگیری میکنند هر چه قدر به شما لینک بیشتری داده شود عنکبوت ها بیشتر در سایت شما میمانند که بازدید از سایت شما افزایش می یابد با سرعت بالای HTML عنکبوت میتواند با دقت بیشتری به پردازش صفحه بپردازد.

 

23 ) سرعت بارگذاری صفحه با مرورگر کروم : گوگل از داده های کاربرانش در گوگل کروم در مدیریت بهتر زمان بارگذاری صفحه استفاده میکند به این طریق الگوریتم های گوگل میتوانند اندازه گیری کنند که چگونه صفحه به طور واقعی به کاربران بارگیری شود.

 

24 ) استفاده از AMP : AMP  یا  Accelerated mobile pages یکی از ابزارهای گوگل برای دست یابی به سرعت لود شدن صفحات در موبایل است این فناوری گوگل ارائه راهکاری سریع و بهینه برای کاربران می باشد تا بتوانند محتوای صفحات وب سایتهایی با متون بلند و طولانی  و … را به راحتی مشاهده کنند .

AMP در حال حاضر یک عامل رتبه بندی در گوگل نیست اما AMP در نتیجه موبایل Google carousel یک ابزار لازم در رتبه بندی سایت است.

 

25 ) تطابق اطلاعات صفحه با درخواست جستجو شده کاربر : اگر محتوای صفحه همان چیزی باشد که کاربر جستجو کرده است آن سایت یکی دیگر از فاکتور های رتبه بندی برای کلمه کلیدی خاص بدست آوره است و رتبه آن سایت افزایش می یابد.

 

26 ) الگوریتم مرغ مگس خوار : این الگوریتم بر روی بهینه سازی جستجوی کاربران کار می کند. تمرکز اصلی این الگوریتم بر روی عبارت جستجو شده است و این امکان را میدهد که گوگل عبارات جستجو شده را بطور کامل تجزیه و تحلیل کند و مورد بررسی قرار دهد که این الگوریتم سرعت دسترسی کاربران به پاسخ سوالاتی را که میخواهند زیاد می کند.

 

27 ) محتوای تکراری : محتوای یکسان در یک سایت (یا حتی کمی اصلاح شده) میتواند تاثیر منفی در رتبه بندی سایت شما ازنظر گوگل داشته باشد.

 

28) Rel = Canonical  : تگ canonical  راهی برای کمک کردن به گوگل است که تشخیص بدهد بین مطالبی که شباهت های زیادی نسبت به یکدیگر دارند برترین مطلب کدام است. استفاده از آن تگ اگر به درستی انجام شود از جریمه شدن سایت بابت محتوای تکراری داخل سایت جلوگیری میکند.

 

29 ) بهینه سازی تصویر : تصاویری که شما در سایت خود قرار میدهید توسط  موتورهای جستجو تحلیل میشوند که آیا این تصاویر به محتوا مرتبط هستند یا نه ؟ این ارتباط از طریق نام فایل ، ALT، عنوان تصویر انجام میشود که خود عاملی در افزایش رتبه سایت شما محسوب میشود.

 

30 ) محتوای بروز رسانی شده : الگوریتم گوگل کافئین، مطلب به تازگی منتشر شده را تجزیه میکند به خصوص مطالبی که در بازه خاص مورد جستجو قرار میگیرند  با توجه به اهمیت این عامل گوگل تاریخ آخرین آپدیت صفحه برای صفحات با موضوعات خاص را نشان میدهد.

 

31 ) مقدار به روز رسانی محتوا : اضافه کردن یا حذف یک قسمت از کل محتوای سایت خیلی مهمتر از عوض کردن چند کلمه یا اصلاح یک اشتباه در محتوای سایت است. پس ویرایش و تغییر به عنوان یک عامل در رتبه بندی سایت به حساب می آید.

 

32 ) تاریخ بروز رسانی صفحه : موتورهای جستجوی گوگل نگاه میکنند که صفحه ی سایت شما چند بار در طول زمان روزرسانی شده است. این عامل نقش مهمی در رتبه بندی سایت ایجاد میکند .

 

33 ) برجستگی کلمات کلیدی : استفاده از کلمه کلیدی محتوا در 100 کلمه اول صفحه با رتبه بندی گوگل ارتباط دارد به صورتی که اگر در 100 کلمه اول صفحه، از کلمه کلیدی استفاده شود تاثیر بیشتری در رتبه سایت شما دارد تا اینکه در کلمات اخر صفحه از کلمه کلیدی استفاده شود.

 

34 ) وجود کلید واژه در تگ های  H2 و H3 : در مورد تگ های H1 تا H6 در بالا صحبت کردیم. وجود کلمه کلیدی عنوان زیر مجموعه ها در قالب های H2 و H3 که این تگ ها از تگ H1 کوچکتر هستند این تگ های عنوان که در HTML به طور واضح مشخص هستند به موتورجستجوی گوگل کمک می کند تا ساختار صفحه را درک کند .

 

35 ) کیفیت لینک های خروجی : لینک دادن به سایت هایی با رنک بالا و خوش رتبه یک عامل مهم اعتماد برای گوگل به حساب می آید که در رتبه بندی سایت ها این عامل را لحاظ می کند .

 

36 ) موضوع لینک های خروجی : گوگل با استفاده از الگوریتم هیلو خود تشخیص میدهد که یک صفحه در مورد خودِ محتوای صفحه است یا یک سیگنال مربوط به آن صفحه. یعنی اگر برای مثال شما یک صفحه در مورد تصاویر ورزشی دارید که این مطلب را به صفحات مربوط به فیلم پیوند زده اید ممکن است گوگل فکر کند که صفحه شما درباره ی فیلم های ورزشی است نه خود تصاویر ورزشی .

 

37 ) دستور زبان و املا : گرامر و املای مناسب یک عامل مهم در کیفیت مطلب حساب می شود که در رتبه بندی سایت تاثیر دارد .

 

38 ) محتوای غیر کپی : موتور جستجوی گوگل میگردد تا ببیند آیا شما این مطلب را خودتان نوشته اید یا از سایتی دیگر کپی کرده اید که در رتبه بندی سایت موثر است. البته این موضوع مربوط به مطالب علمی که در جای جای شبکه های اجتماعی و در تمامی سایت ها یکسان است ، نیست .

 

39 ) به روزرسانی موبایل : این بروزرسانی صفحات را به درستی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی میکند .

 

40 ) قابلیت استفاده از تلفن همراه : در رتبه بندی گوگل سایت هایی که کاربران تلفن همراه به آسانی می توانند از آنها استفاده کنند در رتبه بالاتری قرار دارند .

 

41 ) محتوای پنهانی در موبایل : محتوای مخفی در دستگاه های تلفن همراه ممکن است در برابر محتوای کامل صفحات دسکتاپ قابل مشاهده نباشد یعنی سایت به صورتی که در دسکتاپ مشاهده میشود در دستگاه های موبایل مشاهده نشود که این اصلا خوب نیست و عاملی برای کاهش رتبه سایت شما در گوگل است. (در برخی موارد)

 

42 ) محتوای مخفی شده در تب : اگر سایت شما به گونه ای باشد که کاربران باید برای خواندن محتوای صفحه روی تب یا زبانه ای شبیه به تب کلیک کنند گوگل محتوای صفحه شما را وارد نمیکند و در رتبه بندی سایت قرار نمیگیرید. (در برخی موارد)

 

43 ) مقدار لینک های خروجی : استفاده بیش از حد از لینک های خروجی فالو میتواند رنکینگ صفحه را کاهش دهد که این مسئله می تواند به رتبه بندی صفحات آسیب برساند .

 

44 ) محتوای چند رسانه ای : تصویر ، فیلم و دیگر عناصر چند رسانه ای که در موضوع محتوای خود قرار می دهید به عنوان یک عامل در کیفیت محتوای سایت شما عمل کرده و رتبه بندی سایت شما را افزایش می دهد .

 

45 ) تعداد لینک های داخلی اشاره به یک صفحه : تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه از سایت شما اشاره میکنند اهمیت آن صفحه را نسبت به سایر صفحات سایت نشان میدهد که عاملی در رتبه بندی سایت شما می باشد .

 

46 ) کیفیت لینک های داخلی اشاره به یک صفحه : لینک داخلی که از صفحات معتبر در سایت خود قرار میدهید اثر بیشتری در رتبه بندی سایت شما در گوگل نسبت به لینک صفحات با رتبه کم و کیفیت پایین دارد .

 

47 ) لینک های شکسته : لینک های شکسته از لینک هایی هستند که به دلایلی مثل کند بودن سرور میزبان ، بی دقتی در نوشتن و وجود خطای گرامری در HTML و یا اشتباه دادن لینک به وجود می آید که باعث می شود شما به چیزی که میخواهید پیدا کنید نرسید . داشتن بیش از حد از لینک های شکسته در یک صفحه می تواند نشان دهنده ی یک سایت رها شده باشد موتورهای جستجوی گوگل از این لینک های شکسته در رتبه بندی سایت ها استفاده میکنند .

 

48 ) سطح خواندن : گوگل سطح خواندن صفحات وب را بررسی میکند مثلا در بعضی موضوع ها خواندن زیاد مطلب در وب سایت نشانه ی سطح مبتدی مطلب است اما در بعضی موضوعات دیگر این چنین نیست. (اگر متوجه ماجرا نشده اید، باید بگویم بزودی یک مقاله جداگانه در این مورد آماده میکنیم. آن را از دست ندهید!)

 

49 ) لینک های وابسته : این عامل به خودی خود ضرری به رتبه سایت شما نمی رساند اما ممکن است با وجود لینک های وابسته زیاد در صفحات شما موتور های جستجوی گوگل روی دیگر عواملی که بر روی رتبه بندی سایت اثر می گذارند توجه نشان دهد تا مطمئن شود که سایت شما یک سایت بی ارزش نیست .

 

50 ) اشتباهات HTML / اعتبار W3C : خطاهای زیاد در HTML و یا کد های ناقص نشان دهنده کیفیت ضعیف سایت است این عامل هنوز در حال بحث است که آیا باعث کم شدن رتبه سایت می شود یا نه ؟ اما صفحاتی که دارای کد بندی مناسب هستند رتبه بندی آنها در گوگل افزایش می یابد .

پس وب سایت هایی که از استاندارد های طراحی استفاده میکنند نسبت به دیگر وبسایت ها دارای امتیاز می باشند .

 

51 ) اعتبار دامنه : در بین دو سایت اگر تمامی موارد فوق یکسان باشد و امتیاز آنها در رتبه بندی گوگل مساوی باشد وبسایتی که در دامنه ای معتبر قرار گرفته باشد رتبه بیشتری از صفحه ای که در دامنه ای با قدرت کم قرار دارد میگیرد .

 

52 ) Page Rank صفحه : با این که این عامل بسیار مهم نیست اما صفحاتی که رنک و قدرت بیشتری دارند برتری نسبت به صفحاتی با رنک و قدرت پایین را دارا هستند . (در برخی مقالات رتبه سایت در الکسا را مهم تلقی میکنند، اما در واقع هیچ سندی برای این موضوع پیدا نکردیم!)

 

53 ) طول URL : URL مخفف کلمه ی Uniform Resource locator است که به معنی روشی هماهنگ و یکپارچه برای تعیین محل منابع در فضای دیجیتال است. URL همان آدرس سایتی است که در بالای نوار مرورگر خود میبینیم. در موتور های جستجوی گوگل URL های بسیار طولانی کیفیت پایینی دارند و نتایج نیز نشان می دهد که URL هایی با طول کم نتایج و بازدید بهتری را دارند پس از اثر طول URL در رتبه بندی سایت خود غافل نشوید .

 

54 ) مسیر URL : آخرین قسمت URL مسیر است ، مسیر مشخص کننده ی زیر شاخه ای که صفحه در آن قرار دارد است صفحه ای که به صفحه اصلی سایت نزدیک تر است قدرت بیشتری در رتبه بندی سایت دارد، نسبت به صفحاتی که در ساختار سایت کم رنگ تر هستند.

 

55 ) ویراستار انسانی : گوگل حق انحصاری سیستمی را دارد که اجازه می دهد ویراستاران انسانی صفحه نتایج گوگل را تحت تاثیر قرار دهند . (تولید محتوای سایت خود را به ربات ها نسپارید)

 

56 ) دسته بندی صفحات : در سایت صفحات را در دسته های مربوطه قرار دهید. صفحاتی که در دسته ای مربوط به محتوای خود قرار دارند باعث افزایش رتبه سایت می شوند تا صفحاتی که در دسته های غیر مرتبط با محتوا قرار دارند .

 

57 ) کلمات کلیدی در URL : یکی دیگر از عوامل مرتبط کلمات کلیدی در لینک URL است. با استفاده از کلمات کلیدی در لینک URL صفحه خود رتبه خود را افزایش دهید .

 

58 ) رشته URL : رشته URL به صفحات مقادیری را ارسال میکند. محتوای موجود در رشته URL توسط گوگل خوانده می شود و ممکن است نشان دهنده ی محتوای صفحه باشد .

 

59 ) منابع و مراجع : ذکر منابع و مراجع در پایان مقاله خود میتواند نشان دهنده ی کیفیت صفحه مورد نظر باشد کاربران به صفحاتی که منابع را ذکر میکنند بیشتر اعتماد دارند تا دیگر صفحات این عامل در رتبه بندی سایت شما در گوگل اهمیت دارد .

 

60 ) فهرست شماره دار و نشان دار : در هنگام نوشتن مطلب خود مطالب را فهرست بندی و نشانه گذاری کنید. این کار محتوای صفحه ی شما را به بخش های منظمی تقسیم می کند و به راحت و روان دسترسی پیدا کردن کاربر به مطالب کمک زیادی می کنند . گوگل نیز صفحات فهرست دار و نشان دار را ترجیح می دهد و رتبه این سایت ها را افزایش می دهد .