استراتژی های بازاریابی محتوا در سال 2019، بر روی رشد کسب و کار، برندینگ و موفقیت در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما موثر می باشد. از آنجا که بازاریابی محتوایی در حال تغییر است، ما در این مقاله، می خواهیم ببینیم چطور می توانیم به صورت قطعی، از یک استراتژی محتوایی قوی در سال 2019 استفاده کنیم.

بازاریابی در حال تغییر  است. روش های تبلیغاتی متداول دیگر مثل قبل موفق نیستند. خب پس چطور می توان با اطمینان یک استراتژی محتوایی را انتخاب کرد که به موفقیت برسد؟

الان زمانی عالی برای فکر کردن در رابطه با برنامه های بازاریابی خودتان برای 12 ماه آتی در سال 2019 می باشد.

در این مقاله، ما هفت نکته را در اختیار شما قرار می دهیم که با استفاده از آن ها می توانید استراتژی های بازاریابی خودتان را در سال 2019 ارتقا دهید.

  1. تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی

یکی از بهترین روش ها برای شروع سال جدید، این است که استراتژی های فعلی خودتان را مرور کنید. شما باید زمانی پیدا کنید و با تیم خودتان بنشینید در رابطه با تمام موضوعاتی که در سال 2018 برای شما مفید بوده و تمام موضوعاتی که در سال 2019 باید بهبود پیدا کند، صحبت کنید.

یک ارزیابی دقیق تر در رابطه با استراتژی های شما، می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا برنامه های شما می توانند برای سال بعدی هم به درد شما بخورند یا خیر. در صورتی که شما هنوز یک استراتژی بازاریابی کتبی را برای خودتان ایجاد نکرده اید، پس همین الان برنامه های خودتان را به صورت پیش نویس آماده کنید تا بتوانید به خوبی برنامه ها و اهداف خودتان را برای تیم خودتان شرح دهید.

بر اساس گزارش اخیر CMI، تنها 39% از بازاریاب های B2B یک استراتژی بازاریابی محتوایی مستند دارند. این یعنی که تعداد زیادی از بازاریاب ها هنوز نمی دانند چطور باید نشان دهند که برنامه های آن ها قرار است برای بقیه شرکت و یا سازمان، از نظر بازاریابی محتوایی ارزش و مزیت ایجاد کند.

ساده ترین راه برای اصلاح سالانه استراتژی های بازاریابی شما، این است که شما وقت بگذارید و استراتژی بازاریابی محتوایی مستندی را تنظیم کنید. حتی یک مرور ساده بر روی استراتژی های بازاریابی می تواند تاثیر بسیار خوبی را ایجاد کند.

  1. بهبود تکنیک های توزیع محتوا

توزیع محتوا یکی از مهم ترین بخش های استراتژی های بازاریابی شما می باشد. ایجاد کردن یک محتوای خوب کافی نیست بلکه شما باید تلاش کنید این محتوا را به دست مخاطبین درست برسانید. توزیع محتوا در حال تغییر می باشد و در سال 2019، بازاریاب ها باید زمان بیشتری را صرف کنند تا تاکتیک های صحیح برای توزیع محتوای خودشان به دست بیاورند.

نگاهی به داده های خودتان بیندازید تا بهترین کانال های کسب مشتری را شناسایی کنید و بتوانید از نظر مصرف محتوا، عادات مخاطبین خودتان را بهتر بررسی کنید.

شما می توانید با پاسخ دادن به سوالات زیر، کار خودتان را شروع کنید :

  • بهترین کانال ها از نظر کسب مشتری، کدام کانال ها هستند؟
  • سفر مشتریان شما به سمت سایت تان به چه صورت است؟
  • مخاطبین ما، مایل هستند بیشتر از کدام محتوا استفاده کنند؟
  • بهترین زمان برای رسیدن به مخاطبین هدف چیست؟
  • کدام پیام ها بهتر می توانند برای محتوای شما تبلیغ کنند؟
  • تکرار ایده آل از نظر تبلیغات محتوا، به چه صورت است؟

این سوالات همه می توانند به شما کمک کنند تا استراتژی های بازاریابی محتوایی خودتان را به روز رسانی کنید و خودتان را با نیاز های مخاطبین خودتان، هماهنگ کنید. این سوالات می توانند به شما کمک کنند تا تاکتیک های خودتان را حول توزیع محتوا بهبود دهید و این تضمین را فراهم کنید که محتوای شما، بیشترین تاثیر خودش را ایجاد می کند.

  1. تمرکز بر کانالهای با عملکرد زیاد

بازاریابی محتوایی در حال تغییر است. ما دیگر نمی توانیم در تمام کانال های ممکن فعالیت کنیم.

حالا زمان آن رسیده که کانال هایی را پیدا کنیم که بیشترین عملکرد را دارند و به صورت استراتژیک، از آن ها استفاده کنیم. شما باید کانالهایی را پیدا کنید که مخاطبین هدف شما زمان بیشتری را بر روی آن ها سپری می کنند و در نتیجه استراتژی خوبی ایجاد کنید تا بتوانید به این مخاطبین دست پیدا کنید.

شما باید از آموخته های خودتان از سال 2018 استفاده کنید و با استفاده از کانال های صحیح در زمان صحیح، موفقیت خودتان را بهبود بخشید. اصلا نگران شروع فعالیت در یک کانال جدید نباشید زیرا ممکن است مزیت های زیادی را برای شما ایجاد کند.

فقط به این دلیل که رقبای شما از بعضی از کانال ها مانند توییتر استفاده می کنند، این بدین معنی نیست که شما هم باید در این کانال فعالیت داشته باشید مخصوصا اگر برای شما نتیجه ای ندارد!

دیگر زمان آن گذشته است که ما بخواهیم تنها به این دلیل که بقیه هم در کانال های بازاریابی فعالیت می کنند، این کانال ها را در مجموعه بازاریابی خودمان وارد کنیم.

شما باید از یک روش استراتژی قوی تری در سال 2019 استفاده کنید تا بهترین عملکرد خودتان را ارائه کنید.

 

  1. محدود کردن مخاطبین هدف

بازاریابی محتوایی الزاما فقط به معنی تلاش برای رسیدن به تعداد افراد بیشتر نیست. حتی اگر هدف شما رسیدن به یک برنامه تبلیغاتی در مقیاس بزرگ برای گسترش آگاهی نسبت به برند خودتان نیست، باز هم شما باید یک جامعه هدف در ذهن خودتان داشته باشید. بازاریابی های مدرن فقط به این معنی نیست که فریاد بزنید و امید داشته باشید که یک نفر به پیام شما گوش کند! حالا زمان آن فرا رسیده است که اهداف مشخص تر و تاکتیک های خاص محتوایی را برای خودتان مشخص کنید تا موفقیت خودتان را ارتقا دهید.

اگر شما می توانید با محدود کردن جامعه هدف خودتان مشارکت مخاطبین و یا نرخ تبدیل خودتان را بهبود بخشید، اصلا از این کار نگران نباشید و قدم اول را بردارید.

در واقع، بازاریابی در بازارهای محدود می تواند کلید موفقیت شما باشد. ممکن است با این روش شما بتوانید واقعا مخاطبین خودتان را بهتر بشناسید و شانس به دست آوردن ROI بیشتر برای تلاش های بازاریابی محتوایی خودتان را افزایش دهید.

  1. پرهیز از تولید محتوای بدون هدف و برنامه

ممکن است این موضوع وسوسه کننده باشد که شما هر روز به صورت منظم، محتوای جدید در وبسایت خودتان قرار دهید. اما، ما به مرحله ای رسیده ایم که دیگر محتوای بسیار زیادی در سایت ها وجود دارد اما دیگر مخاطبین زمان کافی ندارند تا از تمام این محتوا استفاده کنند.

درست قبل از ایجاد کردن محتوای بعدی خودتان، به اهدافی فکر کنید که می خواهید با انتشار این محتوا به آن دست پیدا کنید.

  • آیا این محتوا مطابق با اهداف بازاریابی شما می باشد؟
  • آیا این محتوا مرتبط با مخاطبین هدف می باشد؟
  • آیا این محتوا، چیز جدید و مفیدی را در اختیار مخاطبین شما قرار می دهد؟

حالا بازاریاب های بیشتری به جای انتشار محتوای جدید، محتوای قبلی خودشان را به روز رسانی می کنند و زمان بیشتری را برای انجام این کار سپری می کنند. این روش، برای حفظ یک استراتژی سئو خوب و در عین حال به روز رسانی کردن محتوایی که بهترین عملکرد را داشته است، بسیار خوب می باشد.

در صورتی که مثلا شما یک پست وبلاگ بسیار موفق در سال 2018 منتشر کرده اید، شما می توانید از نظر ارتباط موضوعی این پست و شرایط سال 2019، ارزیابی های لازم را انجام دهید و در صورت نیاز، آن را به روز رسانی کنید. به این روش هم شما یک عملکرد سئو خوب را حفظ می کنید و در عین حال، می توانید این به روز رسانی را به برنامه زمانبندی محتوای خود، اضافه کنید.

محتوای همیشه سبز یا محتوایی که همیشه برای کاربران مفید است، برای این که تازه و مفید باقی بماند نیازمند رسیدگی شما می باشد در نتیجه به جای این که فقط محتوای جدید منتشر کنید که شاید باعث ضربه خوردن موفقیت قبلی شما شود، بهتر است زمان خودتان را بر روی محتوایی قرار دهید که در گذشته موفقیت داشته است.

  1. در نظر گرفتن زمان و بودجه برای آزمایش ها

این که شما بیشتر زمان خودتان را بر روی کانال هایی قرار دهید که بهترین عملکرد را برای شما دارد کار مفیدی است، اما گاهی هم خوب است که شما زمان و بودجه خودتان را برای امتحان کردن ایده های جدید، صرف کنید.

پیدا کردن کانال های جدید بازاریابی و تاکتیک های تبلیغات، می تواند بخش بزرگ بعدی استراتژی های جدید شما باشد. قطعا شما از این آزمایش ها درس های خوب و بدی خواهید گرفت، اما ممکن است فرصت های بزرگی پیش روی شما قرار بگیرد تا بتوانید با پیشرفت تکنولوژی های نوظهور، از رقبای خودتان پیشی بگیرید.

شما ممکن است بخواهید زمان بیشتری را بر روی تکنولوژی های جستجوی صوتی، AI ،Snapchat و یا هر چیز دیگری سپری کنید که مرتبط با جامعه هدف شما می باشد؛ در هر صورت، شما باید همیشه زمان و بودجه ای را هم برای آزمایش ایده های جدید کنار بگذارید.

  1. در اولویت قرار دادن مخاطبان

بهترین روش برای تضمین این که استراتژی های بازاریابی شما برای 12 ماه بعدی موفق باشد، این است که همیشه نیاز های مخاطبین خودتان را در نظر داشته باشید.

در صورتی که مخاطبین هدف شما و یا اهداف شما در طول 12 ماه تغییر کند، شما باید این تغییرات را در استراتژی های محتوایی خودتان هم منعکس کنید.

شما باید زمانی را وقف این کنید که داده های مرتبط با مخاطبین خودتان را به صورت دقیق تر بررسی کنید تا بتوانید رفتار و نیاز آن ها را بهتر درک کنید.

می توان به سادگی مشخص کرد که ما به عنوان بازاریاب ها چه نیاز هایی داریم، اما گاهی ممکن است خودمان هم از یافته های خودمان متعجب شویم. ما ممکن است متوجه شویم یک تغییر الگو در رفتار مخاطبین رخ داده است که باید حتما آن را در نظر بگیریم؛ ممکن است این تغییر الگو در رابطه با تکنولوژی های نوظهور باشد و یا حتی مرتبط با محصولات و عادات مصرف جدید آن ها باشد.

از کجا باید کار را شروع کنیم؟

بهترین روش برای شروع کار، این است که به عقب بازگردیم و تکنیک های تولید محتوای خودمان در سال 2018 را دوباره بررسی کنیم.

شما باید تیم خودتان را جمع کنید و فعالیت های قبلی خودتان را تحلیل کنید و ببینید که آیا این فعالیت ها توانسته اند اهداف شما را محقق کنند و آیا می توان آن ها را در سال 2019 نیز بهبود داد یا خیر.

نخست، شما باید کانال هایی که بهترین عملکرد را دارند را شناسایی کنید و استراتژی های خودتان را مطابق با آن ها تنظیم کنید و وقت خودتان را بیشتر بر روی این کانال ها صرف کنید.

همچنین شما باید همیشه نیاز های مخاطبین خودتان را در نظر داشته باشید و همیشه آنقدر در کارها و برنامه های خودتان انعطاف داشته باشید تا بتوانید تمام تغییرات رفتاری مخاطبین خودتان را در استراتژی های خودتان منعکس کنید.

در پایان ،برای تمامی بازاریاب هایی که در این زمینه فعالیت می کنند آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم این مقاله برای مخاطبانش مفید بوده باشه (: