در این مقاله، 9 مهارتی که به تولید کنندگان محتوا کمک می کند تا تولید محتوای خوب انجام دهند را بررسی میکنیم. وظایف تولید کننده محتوا را آموزش می دهیم و تمام مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا را ذکر میکنیم.

کره بادام زمینی و مربا، بتمن و رابین، تخم مرغ و ژامبون، این ها همه جفت های بسیار معروفی هستند که احتمالا شما هم در رابطه با آن ها شنیده اید (و یا حتی بعضی از آن ها را زده اید تو رگ!) اما برای بازاریاب های درونگرا، فقط و فقط یک جفت وجود دارد که به دردشان می خورد: محتوا و بازاریابی

نود و یک درصد از افراد حرفه ای در زمینه تجارت B2B، از بازاریابی محتوا به عنوان یکی از استراتژی های خودشان استفاده می کنند. اما، این بدین معنی نیست که تمام محتوایی که آن ها ایجاد می کنند معرکه، قانع کننده و یا ارزشمند است.

اما چه چیزی باعث می شود که کسی تبدیل به یک تولید کننده خوب محتوا شود؟ من چطور می توانم در زمینه کاری خودم تبدیل به فردی شوم که دیگران از نظرات و توصیه های او استفاده می کنند؟

همه این موارد، به مراحلی باز می گردد که شما قبل از قرار دادن انگشت های خودتان بر روی کیبورد، پشت سر می گذارید.

تولید کننده محتوا کیست؟

یک کارشناس تولید محتوا، مواد سرگرم کننده یا آموزشی را ایجاد می کند که مناسب با علایق یا چالش های جامعه هدف می باشد. محتوایی که او تولید می کند می تواند حالت های مختلفی داشته باشد، از جمله پست های وبلاگ، ویدیوها، کتاب های الکترونیکی، تصاویر و یا اینفوگرافیک ها. امروزه، کسب و کار های مختلف از تولید کننده های محتوا استفاده می کنند تا بتوانند مشتری های جدید و یا مشتری های فعلی را از طرف برند، وادار به مشارکت کنند.

چه شما در یک تیم بازاریابی محتوایی در شرکت خودتان کار کنید و یا این که خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید، عادات بسیار مهم و تایید شده ای وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید که باعث می شود شما در مسیری قرار بگیرید که در نهایت به یک تولید کننده محتوای بسیار قوی و موفق، تبدیل شوید.

یک اخطار منصفانه : درست مانند تمام چیز های خوب، قرار نیست همه چیز یک شبه شکل بگیرد و همچنین قرار هم نیست همچنین اتفاقی بیفتد، زیرا شما می بایست تلاش کنید تا در انجام کاری موفق و خوب شوید نه این که فقط کاری را به سادگی انجام دهید و انتظار داشته باشید همه چیز عالی باشد. اما هر چه شما زودتر این عادات را در برنامه کاری خودتان قرار دهید، شما زودتر در مسیر موفقیت و تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوای عالی، قرار می گیرید.

چگونه تولید محتوا کنیم؟

  1. همیشه اخبار مرتبط با زمینه کاری خودتان را هر روز، دنبال کنید.
  2. به صورت منظم، مطلب بنویسید.
  3. مخاطبین زمینه کاری خودتان را بررسی کنید.
  4. یک نقطه نظر مشخص برای خودتان داشته باشید
  5. از محتوای تولید شده توسط دیگران بهره ببرید (در شرایطی که امکان این کار وجود دارد)
  6. KPI خودتان را درک کنید
  7. در تمام فرصت ها، سعی کنید شبکه سازی کنید
  8. راه حل مناسب برای مشکلات ارائه کنید نه این که فقط نظر بدهید
  9. هر چیزی را به چالش بکشید
  1. اخبار مرتبط با زمینه کاری خودتان را دنبال کنیدمهارت های لازم برای تولید کنندگان محتوا

 

ایجاد کردن محتوای عالی که مطابق با جامعه هدف خودتان باشد، نیازمند این است که شما بدانید چه چیزی در زمینه کاری شما در حال رخ دادن می باشد. بهترین تولید کنندگان محتوا در اینترنت تکاپو می کنند، دقت کنید؛ فقط نه این که مطالب را بخوانند بلکه در اینترنت تکاپو می کنند تا اخبار و گرایش های جدید را شناسایی کنند. این کار باعث می شود آن ها بتوانند پشت زمینه رخداد های مختلف در زمینه کاری خودشان را به خوبی درک کنند و در نتیجه، می توانند بیشتر از بقیه افراد، با ذهنیت جامعه هدف خودشان آشنا شوند.

شما باید یاد بگیرید و عادت کنید که موضوعات مرتبط با زمینه کاری خودتان را مطالعه کنید و همه اطلاعات را در یک جا قرار دهید. شما می توانید با استفاده از نرم افزار هایی مانند Feedly از وبلاگ هایی که محتوای مرتبط با زمینه کاری و اخبار مرتبط با آن را منتشر می کنند، فید RSS ایجاد کنید. همچنین می تواند از چند همکار خودتان بخواهید که شما را در رابطه با مطالعات خودشان آگاه کنند و در نتیجه، موضوعات مدنظر خودتان را دنبال کنید. شما باید شخصیت خریداران خود را کشف کنید و بدانید آنها زمان خودشان را در چه سایت هایی سپری می کنند و این وبلاگ ها را بررسی کنید. آیا شما قبلا این کار را کرده اید و وبلاگ ها و منابع مطالعاتی خودتان را مشخص کرده اید؟ پس حتما یک لیست از آن ها داشته باشید.

  1. به صورت منظم مطلب بنویسید

اگر شما از مهارتی استفاده نکنید، آن را از دست می دهید. تولید کنندگان موفق محتوا اهمیت نوشتن مداوم را درک می کنند. انجام این کار به آن ها کمک می کند تا ایده های خودشان که به سرشان می زند را به صورت دقیق بررسی کنند و بعدا، با توسعه آن ها بتوانند آن ها را به صورت ایده های کامل و دقیق، محقق کنند. تولید کنندگان موفق محتوا همیشه ممکن است برای نوشتن به الهام نیاز نداشته باشند، بلکه آن ها می دانند می توانند مطلبی را بنویسند که خودش الهام بخش دیگران باشد.

شما باید به نوشتن عادت کنید و این کار را هر روز انجام دهید. من نمی گویم که شما باید مثلا یک مقاله 1500 کلمه ای کاملا تر و تمیز در رابطه با زمینه کاری خودتان هر روز بنویسید. بلکه فقط کافی است که 10 تا 15 دقیقه در روز زمان بگذارید تا ایده ها و فکر های خودتان را یادداشت کنید. شما باید ذهنیت خودتان را شفاف نگاه دارید – مثلا خیلی از افراد یک فنجان چایی یا قهوه می نوشند و سپس، سعی می کنند به راحتی افکار و ایده های خودشان را یادداشت کنند. مثلا دیروز چه فکر یا ایده ای به ذهنتان رسیده که هنوز یادتان است؟ چه مطلبی پیش روی شما قرار گرفت که نتوانستید درکش کنید؟ شما می توانید از سوال ها را از خودتان بپرسید و کار خودتان را شروع کنید.

  1. مخاطبین موجود در زمینه کاری خودتان را بررسی کنید

محتوای خوب ,چگونه تولید محتوا کنیم؟

یکی از مهم ترین موضوعات و شاید دشوار ترین موضوعات، این است که شما به عنوان یک فرد حرفه ای خلاق، همیشه باید طبق سلیقه مخاطب خودتان کار کنید و در واقع نیاز های مخاطبان، با خلاقیت شما رفع می شود.

اما در نهایت، این مخاطبین شما هستند که برای شما سود مالی ایجاد می کنند و در صورتی که شما به اندازه کافی مخاطبین خودتان را بررسی کرده باشید، شما علایق و فرصت های خلاقانه ای را به دست می آورید که قطعا بدون تحقیق بر روی مخاطبین، نمی توانستید آن ها را شناسایی کنید.

سومین کیفیت از تولید کنندگان موفق محتوا این است که آن ها زیر و بم مخاطبین خودشان را می شناسند. شما باید خواننده ها و کسانی که نسبت به محتوای شما نظر میدهند را بشناسید: شما باید بدانید آن ها چه چیزی را می خواهند که شما نتوانسته اید برایشان فراهم کنید؟ چه مشکلاتی دارند که می توانید برایشان حل کنید؟ در قسمت زیر بعضی دیگر از مشخصه های مخاطبین را ارائه می کنیم که شما می توانید برای خودتان یا برای کارفرمای خودتان، آن ها را شناسایی کنید:

  • سن
  • جنسیت
  • مکان
  • سایز خانواده
  • عنوان شغلی
  • حقوق
  1. نقطه نظر مشخصی برای خودتان داشته باشید

یک موضوع صریح و شفاف این است که شما تنها کسی نیستید که در زمینه کاری خودتان تولید محتوا می کنید. این یعنی که شما تنها کسی نیستید که در این زمینه توصیه، مشاهدات و افکار خودتان را ارائه می کنید. کلی کار وجود دارد که شما می توانید برای برجسته کردن کار خودتان در زمینه فعالیت حرفه ای تان انجام دهید. استفاده از انواع بستر های ارائه محتوا، ارتقای محتوای خودتان بر روی کانال های بازاریابی مختلف و به دست آوردن تجربه و اعتماد در طول زمان، از جمله فعالیت های بسیار مهم و مفید در این زمینه میباشد. اما حتی در این شرایط، تولید کنندگان محتوایی که شما با آن ها برای جلب توجه مخاطبین رقابت می کنید هم همین کار ها را انجام می دهند.

چیزی که می تواند باعث شود محتوای شما برجسته شود، محتوایی که هیچ کس دیگری نتواند آن را ایجاد کند، نظر شخصی خود شما می باشد.

خواننده ها بر روی محتوای شما کلیک می کنند تا اطلاعات به دست بیاورند، اما آن ها به خاطر شخصیت شما، باز هم به سایت شما باز می گردند. مثلا اگر شما در رابطه با امنیت سایبری مطلب می نویسید، سعی نکنید با عجله در رابطه با خطرات نرم افزاری امروزی مطلب بنویسید؛ بلکه سعی کنید از تشبیه ها و داستان های فردی در رابطه با نقض امنیت اطلاعات و سرقت آن ها صحبت کنید و به طور کلی مطالبی را ارائه کنید که فقط خودتان قادر به ارائه آن ها باشید نه کس دیگری. برندی که شما برای آن مطلب می نویسید ممکن است به صورتی باشد که شما نتوانید نظرات خودتان را به صورت کامل در محتوا مطرح کنید و یا این که گاهی شاید نتوانید محتوای غیر رسمی تولید کنید، اما باز هم این شرایط بدین معنی نیست که شما نمی توانید دیدگاه خاصی را در محتوای خودتان ارائه کنید؛ دیدگاهی که باعث شد شما در اولین مرحله، در این کسب و کار قدم بگذارید.

شما باید یاد بگیرید که چطور می توانید دستور کار تولید محتوای ارائه شده توسط کارفرمای خودتان را در خلاقیت تان ترکیب کنید و در بلند مدت، به یک تولید کننده محتوای بسیار ارزشمند تبدیل شوید.

  1. در صورت امکان، از محتوای دیگران بهره ببرید

کارشناس تولید محتوا,مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا,وظایف تولید کننده محتوا

این روز ها، افراد بسیار زیادی وجود دارند که از محتوای دیگران بهره می برند. در واقع، هر کسی که در اینترنت کار می کند می تواند محتوای یک فرد دیگر را برداشته و آن را ریتوییت کند، دوباره آن را در فیسبوک به انتشار بگذارد، آن را پین کند و اگر بخواهیم بگوییم، این موارد بسیار بسیار متعدد هستند. اما تولید کنندگان موفق محتوا می دانند که فقط استفاده از اخبار جدید یا محتوای جدید در یک زمینه کاری، به تنهایی نمی تواند باعث شود که شما طرفدار و یا دنبال کننده به دست بیاورید.

Guy Kawasaki، یکی از نویسنده های پرفروش نیویورک تایمز می گوید که شما باید جایگاه خودتان به عنوان یک حرفه ای را به خوبی ایجاد کنید و به صورت هوشمندانه، با جامعه هدف خودتان ارتباط و تعامل داشته باشید. اشتراک گذاشتن یک محتوا کافی نیست. شما باید با محتوایی که منتشر می کنید، درگیر شوید و کاملا با آن تعامل داشته باشید تا باعث شود محتوای شما منحصر به فرد شود.

شما باید این عادت را داشته باشید که وقتی از محتوای دیگران استفاده کنید، بتوانید چیزی ارزشمند به آن اضافه کنید. حالا که شما به صورت منظم اینترنت را از نظر گرایش ها و اخبار جدید در زمینه کاری خودتان کاوش می کنید، احتمالا دانش عمیق تری نسبت به تفکرات و ذهنیت خودتان و جامعه هدفتان دارید. بنابراین  اطلاعات اضافی و مفید و یا حتی گاهی نظرات شخصی خودتان را به مخاطبین تان عرضه کنید. شبکه های شما قطعا از این محتوا استفاده می کنند و حتی خود نویسنده (یعنی کسی که از محتوای او استفاده کرده اید) هم احتمالا از این کار شما قدردان خواهد بود و حتی ممکن است یک مباحثه در رابطه با آن مطلب ایجاد شود که امتیاز ویژه ای برای شما است!

این مقاله ادامه دارد …

سپاس از همراهیتون.